Dovoluji si vás seznámit se změnami ve fotbalových soutěžích, které přineslo zavedení nového Informačního systému FAČR:

1. Změny v legislativě

K 1.7.2015 došlo ke kompletní změně všech řádů FAČR. Všechny řády jsou přepracovány, reagují na změny v právním řádu i na změny související s fotbalovou (r)evolucí. Řády jsou k dispozici ke stažení na stránkách FAČR v sekci legislativa. Nejzásadnější změny týkající se soutěží OFS Praha-západ:

· Skončila platnost stávajících registračních průkazů. Hráči se budou nadále prokazovat výpisem z IS FAČR.

· Kontumace utkání a vyloučení družstva ze soutěže jsou nově disciplinární tresty, které bude udělovat DK místo STK.

· Kluby nadále nebudou vyplácet náhrady rozhodčím ani platit jednotlivé pokuty a poplatky. Veškeré platby budou probíhat prostřednictvím sběrné faktury.

· Je upravena doba pro podání odvolání proti rozhodnutí STK či DK (obě do 7 dnů ode dne zveřejnění na úřední desce).

· Agendy související s hráči se provádějí výhradně elektronicky v IS, ale klub musí mít vždy uložen hráčem podepsaný a klubem potvrzený tištěný formulář.

· Námitku lze vznést pouze proti neoprávněnému startu hráče soupeře v utkání po předchozí kontrole totožnosti. Námitku vznáší vedoucí družstva a rozhodčí ji zapíše do zápisu. V případě dalších připomínek či nesouhlasu s údaji v zápise může klub vznést protest.

· Veškeré zápisy, zprávy a rozhodnutí se již nebudou účastníkům řízení doručovat (ani mailem), ale budou zveřejňovány na úřední desce (http://urednideska.fotbal.cz). Účastníci řízení jsou povinni se s nimi seznámit. Zveřejněním na úřední desce se také počíná počítat lhůta pro podání odvolání.

 2. Elektronizace fotbalových agend

· Informační systém FAČR je k dispozici na stránkách https://is.fotbal.cz.

· Přihlásit do ostré verze se mohou pouze příslušní administrátoři klubu.

· Hlavní administrátor klubu (max. 3 osoby) zřízený na základě písemného pověření klubu přímo pracovníky FAČR, může v systému vytvářet dílčí administrátory klubu (administrátory pro členství, registrace a přestupy hráčů a administrátory pro vytváření zápisu). Každý administrátor musí být členem FAČR a musí mít e-mailovou adresu.

· V IS FAČR se provádí veškeré agendy související s hráči (registrace, přestupy, hostování, střídavé starty, soupisky), veškeré agendy související s utkáními (zápisy, žádosti o změnu termínu, protesty) a dále veškeré platby (administrátor klubu může průběžně sledovat stav sběrné faktury a její položky).

· V případě, že z nejrůznějších důvodů nebude zápis o utkání pořízen elektronicky v IS, vyplní se tištěný zápis o utkání. Povinností pořadatele je poté do 12 hod. následujícího dne po utkání kompletní zápis vložit do IS. Zároveň je pořadatel povinen do 48 hod. odeslat naskenovaný tištěný zápis mailem nebo jeho originál doručit osobně na OFS.

· Při vyplňování zápisu o utkání (pro administrátory klubů je přístupný 3 dny před utkáním) je administrátor povinen vyplnit sestavu, v ní označit brankáře a kapitána. Dále vyplní vedoucího, příp. další funkcionáře družstva, domácí navíc hlavního pořadatele a zdravotníka. Sestavu bude možné zkopírovat z minulého utkání a pouze upravit.

· Všechny osoby uváděné do zápisu o utkání musí být členy FAČR a nesmí být v disciplinárním trestu.

· 15 min. před úředním začátkem utkání předá pořádající klub PC s připojením k internetu a vyplněným zápisem rozhodčímu. Další změny v zápise pak již může provádět pouze rozhodčí.

· Po vyplnění zápisu o utkání rozhodčím po utkání vedoucí obou družstev potvrdí vyplněný zápis (heslo pro vedoucího je číslo za lomítkem jeho rodného čísla).

· Do 24 po uzavření zápisu může vznést klub prostřednictvím IS proti skutečnostem, uvedeným v zápise, protest.

· V případě nedostavení se či nedelegování rozhodčího na utkání zodpovídá za kompletní vyplnění zápisu o utkání v IS domácí klub. Po vyplnění sestav družstev zápis převezme domácí klub jako rozhodčí laik a po utkání vyplní veškeré náležitosti, které jinak vyplňuje rozhodčí. Zápis poté zkontroluje, uloží a uzavře, a to do 12 hod. následujícího dne po utkání. (Postupuje se podle videonávodu, možnost vyzkoušet postup v testovací verzi IS.)

3. Změny v soutěžích OFS Praha-západ

· V červenci došlo k přestěhování sekretariátu OFS. Nově OFS sídlí v ulici Diskařská, naproti bývalému sídlu FAČR (nad dřívějším úsekem registrace FAČR). Tím také došlo ke změně kontaktních údajů. Korespondenční adresa: P.O.Box 23, Diskařská 2431/4, 160 17 Praha 6-Strahov. Telefonní linky budou instalovány v průběhu srpna. E-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript (původní mailová adresa bude v provozu minimálně do konce srpna).

· S novým IS odpadá povinnost hlášení výsledků utkání.

· Hráči již mohou v utkáních nastoupit s libovolnými čísly 1-99. Číslo 1 smí mít pouze brankář.

· Vyloučený hráč se již nemusí zúčastnit disciplinárního řízení. DK projedná vyloučení i bez jeho účasti.

· V soutěžích dospělých se nově evidují udělené ŽK. Po udělení 4 ŽK jednomu hráči bude klubu udělena pokuta.

· V soutěžích OFS nebudou v příštím SR působit delegáti. Kontrolu bude OFS provádět prostřednictvím dohledů, které budou vykonávat členové VV a odborných komisí OFS.

· Startovné se vrací do původní hodnoty. Startovné je jediná platba, která se platí na účet OFS.

 4. Povinnosti klubů

· Do IS nahrát fotografie všech hráčů. Hráč, který nebude mít v IS fotografii, nebude moci startovat v utkání.

· Mít v IS zadaný dostatečný počet administrátorů pro vyplňování zápisů o utkání všech kategorií.

· Na každé utkání mít k dispozici vytištěný výpis hráčů z IS nastupujících k utkání.

· Mít na stadionu k dispozici zařízení (PC, notebook, tablet) s připojením k internetu. Zařízení musí být umístěno v kabině rozhodčího, příp. v jiné místnosti, do níž však bude mít přístup pouze rozhodčí a vedoucí družstev.

· Vyplnit v IS soupisku družstva nejpozději 7 dní před začátkem příslušné soutěže. (Platí pouze pro kluby mající v jedné věkové kategorii v soutěžích více družstev, vyjma kategorie přípravek.)

· Vyplnit seznamy všech hráčů klubu startujících za sdružené družstvo na předepsaném formuláři a poslat mailem na OFS nejpozději 7 dní před začátkem příslušné soutěže. Zároveň označit v IS všechny hráče startující za sdružené družstvo. (Platí pouze pro kluby mající přihlášená v soutěžích mládeže sdružená družstva s jiným klubem.)

· Vyplnit seznamy všech hráčů obou družstev na předepsaném formuláři a poslat mailem na OFS nejpozději 7 dní před začátkem soutěže. Za příslušné družstvo mohou startovat výhradně hráči uvedení na seznamu. 

· Vyplnit hlášenku mistrovských utkání na předepsaném formuláři a poslat mailem na OFS nejpozději 21 dní před začátkem příslušné soutěže. (Platí pro kluby, jejichž družstva mládeže mají v rozlosování uvedený start na hlášenku.)

· Včas uhradit startovné, dle předpisu předaného na losovacím aktivu. (Nejpozději dne 21.8.2015 musí být částka připsána na účet OFS!)

· V termínu splatnosti a pod příslušným variabilním symbolem hradit 1x měsíčně sběrnou fakturu FAČR.